Első rész – Megelőzés

1. Mindig használj napvédőt!

 

Szakértők szerint az öregedés látható jeleinek 90%-át az UV sugárzás okozza. A jó hír az, hogy sosem késő megelőző lépéseket tenni az öregedés megállítása érdekében. Ha aggasztanak a külső jelei az idő múlásának a legjobb dolog amit tehetsz, ha odafigyelsz bőröd védelmére minden egyes alkalommal ha a szabadba mész, még télen is!

Válassz széles-spektrumú naptejet, ami az UVA és UVB sugárzás ellen is véd

Használj legalább 15 faktoros napvédőt, de ennél erősebb védelmet szeretnél, akkor nyugodtan mehetsz ennél feljebb is

A vízálló napvédőket részesítsd előnyben, amik tartalmaznak cinket és titán-oxidot.

1-2 óránként kend meg magad újra, főként, ha jobban izzadsz, vagy úszni mész.

2. Viselj kalapot ha napra mész

 

Nagyon fontos, hogy vegyél fel kalapot, még akkor is ha használsz napvédőt. Nem csak hogy véd a napszúrástól, de az általa biztosított árnyék tovább csökkenti a napsugárzásnak való kitettséget, és enyhíti a ráncok kialakulásának esélyét.

Válassz széles karimájú kalapot, ami eltakarja az arcodat

A sűrű szövésű, vászon anyagból készülő fejfedők szűrik ki legjobban az UV sugárzást. Kerüld el a ritkább szövésű vagy lyukacsos darabokat, mint például a szalmakalapok, mivel ezek a napsütés nagy részét átengedik.

3. Télen használj sálat

 

Ha olyan helyen élsz, ahol az időjárás télen zord és hideg, a csípő szél kiszáríthatja a bőröd. Ezáltal sokkal jobban láthatóak a ráncaid is. Óvd az bőröd egy arcod elé kötött sállal!

4. Viselj napszemüveget

 

Keress olyan napszemüveget, ami 100%-os UV védelemmel van ellátva, hogy védekezz a káros sugarak ellen. A túlméretezett darabok extra védelmet biztosítanak a szemed körüli érzékeny bőrnek, ami segít megelőzni a szarkalábakat. A legjobb választásnak a polarizált szemüvegek bizonyulnak, mivel csökkentik a tükröződést, így kevesebbet kell hunyorogni és nem fárad el úgy a szemed.

6. Tornázz minden nap egy kicsit

 

A rendszeres mozgás serkenti a vérkeringést a szervezetben, ami növeli a tápanyagok felszívódását és a salakanyagok eltávolítását is segíti. Így nyeri el bőröd az egészséges ragyogását!

7. Tanulj meg arcjógázni!

 

Az arcizmok tornáztatása is megakadályozhatja a ráncok kialakulását. Remek módja a homlokráncok halványításának ha a kezeid befelé fordítva a homlokodra helyezed és szétteríted az ujjaid a hajvonalad és szemöldököd között, majd gyengéden kifelé mozgatva az ujjaid lágy nyomást fejtesz ki az arcodra. Szakértők napi 20 percet javasolnak, heti 6 alkalommal.

8. Szokj le a dohányzásról

 

A cigarettafüst rendkívül kártékony, felgyorsítja az öregedést és hozzájárul a ráncok kialakulásához valamint a korai bőröregedéshez.

Ha aktívan dohányzol és aggaszt a bőrödre gyakorolt hatása, konzultálj háziorvosoddal aki segítséget nyújthat a leszokásban.

9. Használj kollagénnel és hyaluronsavval dúsított termékeket

 

Az arcbőröd az idő során elveszti saját képességét a kollagén termelésre, ez viszont elengedhetetlen a fiatalság megőrzéséhez. Manapság már sok termék van, ami akár kívülről, akár belülről segít pótolni a megfelelő mennyiséget. A Deaura D’or Mystere termékek egyik hatóanyaga is a kollagén, mely a többi összetevő segítségével kiemelkedő arányban szívódik fel arcbőrödben, segítve annak rugalmasságát és feszességét.

10. Használj infraszaunát

 

Az infraszaunának ugyanazok a hatásai vannak, mint a hagyományosnak, de az emberek többsége jobban viseli az infrát. Míg a hagyományos szauna extrém magas hőfokon működik, addig az infra szauna ugyanazokat az eredményeket képes elérni (izzadás, emelkedett szívverés) alacsonyabb hőfokon. Az infraszaunák további jótékony hatással is hozzájárulnak bőröd fiatalságának megőrzéséhez, bőröd általános megjelenésének javításához.